Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/klient.dhosting.pl/iwonapolok/domains/biznet.com.pl/wp-content/plugins/jetpack/_inc/lib/class.media-summary.php on line 77

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/klient.dhosting.pl/iwonapolok/domains/biznet.com.pl/wp-content/plugins/jetpack/_inc/lib/class.media-summary.php on line 87
Audyt SEO i optymalizacja www – Biznet

Audyt SEO i optymalizacja www

Optymalizacja stron internetowych SEO

Audyt i optymalizacja witryny do potrzeb wyszukiwarek jest podstawą i punktem wyjścia dla działań pozycjonujących ale i projektowych strony www.

Optymalizacja strony jest to dostosowanie kodu, treści i grafik pod kątem wyszukiwarek internetowych. Zawsze poprzedza właściwy proces pozycjonowania. Jest niezbędna do skutecznego promowania serwisu w wynikach wyszukiwania – wpływa na eliminację wszelkich błędów w witrynie, powtórzeń treści. W przypadku większości popularnych CMS-ów (np. WordPress, Drupal, Presta, Joomla) optymalizację treści można przeprowadzić z ich poziomu. Natomiast optymalizacja kodu wymaga najczęściej ingerencji w kod źródłowy skryptów.

Rozpoczynając optymalizację serwisu, w pierwszej kolejności analizuje się aktualny kod źródłowy strony– przeprowadzona zostaje tzw. analiza techniczna. W jej wyniku zaleca się przebudowę witryny tak, aby była jak najbardziej widoczna dla botów wyszukiwarek i użytkowników. Następnie ma miejsce optymalizacja treści zarówno ze względu na potrzeby informacyjne użytkowników, jak i słowa kluczowe rozpoznawane przez algorytmy wyszukiwarek.

Elementy składające się na optymalizację technologiczną SEO:

  • unikalna treść dopasowana pod frazy SEO – odpowiednio dobrane słowa kluczowe to połowa sukcesu. Zaleca się unikanie powielania większych fragmentów treści na podstronach własnej witryny.
  • grafika
  • układ menu – tytuły i opisy stron. Wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na tytuł i opis strony (znacznik <title> i <description>). Oba elementy wraz z adresem url są im potrzebne do zaprezentowania danej podstrony w wynikach wyszukiwania. Należy zadbać o to, aby:
    • uzupełnić i zróżnicować tytuły i opisy na wszystkich podstronach w serwisie,

    • zapewnić odpowiednią długość tytułów oraz opisów,

    • zapewnić odpowiednie dopasowanie tytułów i opisów do zawartości danej podstrony.

    Często spotykanym elementem wspomagającym nawigację w serwisie jest tzw. menu okruszkowe (breadcrumbs, poprawna implementacja powinna .opierać się o tzw. mikro formaty.

  • składnia kodu źródłowego
  • metatagi
  • struktura nagłówków -należy pamiętać aby:
    • nagłówki wyższego rzędu występowały w kodzie strony przed nagłówkami niższego rzędu,

    • ilość nagłówków była proporcjonalna do ilości treści na stronie i struktury serwisu,

    • unikać stosowania wielu nagłówków <h1> na podstronie (mimo iż specyfikacja HTML5 dopuszcza stosowanie wielu nagłówków <h1> w ramach pojedynczej podstrony).

    Nagłówek pierwszego stopnia <h1> jest najważniejszym nagłówkiem na stronie i powinien służyć do określenia tematyki publikacji. Nagłówki <h2> i <h3> mogą służyć do rozdzielania śródtytułów, natomiast nagłówki od <h4> do <h6> mogą być wykorzystane do porządkowania pozostałych modułów lub grup treści na stronie. Im wyższego rzędu jest nagłówek tym większe ma on znaczenie dla SEO.

  • related – powiązania między poszczególnymi stronami
  • mobile – RWD – w ten sposób zaprojektowane, wyświetlają się prawidłowo praktycznie na każdym urządzeniu, dostosowując się dynamicznie do wielkości ekranu.
  • link building – zdobywaniu wartościowych odnośników do strony. Podejmujemy działania z zakresu pozyskiwania wartościowych zewnętrznych linków. Mogą one polegać na dodawaniu Twojej strony do katalogów czy publikowaniu artykułów na innych stronach.

Audyt SEO

Przed rozpoczęcie współpracy przygotowujemy audyt SEO. Podczas audytu SEO bierzemy pod uwagę ponad 100 czynników, które mają wpływ na poprawność pozycjonowania, w raporcie znajdują się między innymi takie informacje jak:

  • rekomendacje optymalizacji technologicznej
  • rekomendacje optymalizacji contentowej
  • zakres wykorzystywanych fraz
  • rekomendacje wsparcia wykorzystywanych fraz
  • rekomendacje pozycjonowania na nowe frazy
  • informacja o składowych siły domeny
  • rekomendacje działań mających na celu podniesienie wartości domeny
  • analiza konkurencji
  • rekomendacje rozwoju strony / serwisu