Content marketing i copywriting
Copywriting to cała sztuka sprawnego tworzenia komunikatów marketingowych. W praktyce wykorzystanie tekstów (m.in. pod kątem SEO) zostało bardzo spłycone, lecz rasowy copywriter, to ktoś, kto musi znać strategię marki. Aby tworzyć dobre copy, musi znać założenia strategiczne komunikacji, wiedzieć, jakie są preferencje użytkowników – nie tylko, co kupują, ale także (a może przede wszystkim), jakie emocje nimi kierują.
Dobór tekstów (treści, szczegółowości, nacechowania emocjonalnego etc.) powinien także stanowić ważny element projektowania serwisów internetowych – zarówno przy tworzeniu pojedynczych makiet dla konkretnych podstron, jak i na etapie tworzenia architektury informacji. Dobry serwis w spójny i zrozumiały dla odbiorcy sposób prowadzi go przez kolejne kroki od lądowania na stronie aż do punktu, w którym następuje konwersja.
Znając dobrze odbiorcę można wykorzystać zjawisko zwane wspólnotą doświadczeń. Chodzi o to, że odbiorca będzie dużo chętniej reagował na nasze komunikaty, gdy będzie mieć przeświadczenie, że mówi do niego ktoś, kto rozumie jego problem. Aby mówić językiem korzyści, który stanowi fundament skutecznego copywritingu, musimy wiedzieć, jakie rzeczywiście problemy chce rozwiązać nasz klient. Jeśli nie będziemy odwoływać się od ich perspektywy, to nasza komunikacja nie będzie wiarygodna, bo nie będzie odbierana jako autentyczna.
Jakie powinny być teksty na stronie internetowej?
- Obszerne – unikamy krótkich tekstów, składających się z kilku zdań. Ważne, by wyczerpująco opisać na stronie swoje usługi i produkty. Opisujemy szczegółowo wszystkie aspekty związane z danym tematem. Użytkownik będzie zadowolony, że mógł się wiele dowiedzieć, a roboty wyszukiwarki uznają Twoją stronę za bardziej wartościową.
- Oryginalne – staramy się używać treści, które nie są skopiowane z innych źródeł (opisy z innych stron, opisy ze strony producentów, hurtowni).
- Odpowiednio podzielone – przy dłuższych tekstach warto zastosować nagłówki H1, H2, H3. Są to znaczniki HTML, które pomagają określić strukturę tekstu: co jest głównym nagłówkiem/tytułem (H1), co podtytułem (H2) itp.
- Zawierające odpowiednie słowa kluczowe –
- Urozmaicone – jeżeli treści na stronie będą tylko blokiem tekstu, z pewnością nie zwrócą uwagi użytkownika i nie zachęcą do ich czytania – infografiki, pogrubienia, wyliczenia.
Content marketing, czyli marketing treści, to działanie zmierzające do pozyskania nowych Klientów oraz budowania z nimi długotrwałych relacji za pomocą ciekawych, wartościowych treści. Jest to działanie długofalowe, angażujące określoną grupę odbiorców oraz mające na celu wzbudzenie w nich zainteresowania marką lub firmą.
Działania te prowadzone są zazwyczaj w Internecie, jednak mogą wychodzić również poza jego obszary w postaci artykułów branżowych, ulotek, poradników itp. Jest to swego rodzaju dialog z grupą docelową, której firma lub marka udostępnia wartościowe dla nich teksty, porady, a także odpowiada na ich potrzeby.
Oferujemy profesjonalny copywrite, w tym:
- Artykuły prasowe
- Notki prasowe dla dziennikarzy
- Teksty SEO-we
- Teksty produktowe – dla ecommerce
- Teksty korporacyjne
- Teksty na broszurki, ulotki, katalogi reklamowe itp.
- Teksty na strony internetowe
- Treść e-mailingów
- Redakcja i korekta tekstu klienta
- Teksty blogowe, teksty eksperckie
- Teksty Public Relations
- Teksty reklam prasowych
Pracowaliśmy dla m.in: