Pozycjonowanie

SEO – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google

Mianem optymalizacji strony określa się pulę prac przy witrynie, które mają służyć przygotowaniu jej do współpracy z robotami sieciowymi Google. Optymalizacja przekłada się na łatwość indeksowania strony, a w konsekwencji na wzrosty pozycji.

Każda strategia pracy musi być długoterminowa i dokładnie przemyślana, a witryna powinna zawierać wartościowe i unikalne treści. Pozycjonujemy strony internetowe zarówno firm usługowych na wybrane słowa kluczowe, jak i sklepów internetowych na kilkadziesiąt a nawet kilka tysięcy słów kluczowych.

SEO i pozycjonowanie stron internetowych na czym polega

Posiadanie strony internetowej to jedno. Bez pozycjonowania strony nie będzie ona jednak widoczna w zasadzie dla nikogo. Dopiero tworzenie wartościowych treści, unikalnych opisów produktów i odpowiednia praca z kodem strony czy inteligentnym linkowaniem sprawią, że Twoja strona zacznie przeskakiwać w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy. To właśnie jest celem pozycjonowania strony internetowej. Konkurencja w przypadku pozycjonowania stron internetowych jest potężna – w zasadzie trudno wyobrazić sobie bardziej konkurencyjne środowisko pracy.

Po pierwsze pozycjonowanie strony doskonale sprawdzi się w przypadku sklepów internetowych. Oferują one sporo podstron, które można naturalnie wykorzystać do tego zadania. Ponadto pozycjonowanie stron internetowych obliczone jest na działanie długofalowe i trwałe zakotwiczenie się na stronie wyszukiwania. Wymaga jednak pracy ze stosunkowo stałym zestawem fraz kluczowych + dodawanie nowych wedle potrzeb i nowych możliwości rynkowych. Pozycjonowanie stron internetowych sprawdza się w promocji usług i produktów większości branż obecnych w internecie. Należy jednak pamiętać i idei budowania pozycjonowania chociażby pod długi ogon.

Nasz zespół SEO, dzięki doświadczeniu zdobytemu w trakcie wieloletniej pracy nad optymalizacją stron internetowych sprawi, że Twoja strona uzyska najwyższe wyniki w wyszukiwarce. Dzięki temu wzrośnie rozpoznawalność Twojej firmy wśród klientów, co z pewnością przełoży się na sprzedaż.

Co m.in. robimy w trakcie wykonywania optymalizacji?

  • Podpinamy stronę pod Google Search Console, by kontrolować jej działanie i indeksowanie przez roboty sieciowe
  • Wprowadzamy przyjazne adresy podstron
  • Dodajemy podstrony
  • Przerabiamy strony typu one page na bardziej rozbudowane witryny
  • Dostarczamy stronie wartościowych linków – zgodnie z obraną strategią pozycjonowania
  • Wykonujemy audyt witryny i linków – przegląd na start umowy
  • Optymalizujemy meta tagi, zwłaszcza na stronie głównej, na podstronach z menu, związanych z kategoriami czy pozycjonowanymi hasłami. W przypadku sklepów internetowych nie trzeba optymalizować podstrony każdego produktu
  • Dbamy, by strona była dostępna pod jednym adresem – wykonujemy przekierowania, jeśli jest taka potrzeba
  • Dostarczamy nowe treści na stronę i usuwamy duplikaty treści – jeśli taki problem występuje. Działania związane z treściami wymagają akceptacji ze strony klienta, wprowadzamy je dopiero po uzyskaniu aprobaty dla takich działań
  • Sprawdzamy czy strona jest indeksowana przez Google (plik robots.txt, canonical, index, follow). Jeśli strona jest wyłączona z indeksowania – zgłaszamy ją. Dbamy, by roboty sieciowe miały do niej dostęp
  • Wprowadzamy dział Blog lub Aktualności na stronę internetową
  • Przesyłamy wytyczne jak tworzyć wartościowe treści na stronę
  • Przygotowujemy przykładowe wpisy na bloga firmowego
  • Możemy zaproponować rozwiązania z zakresu content marketingu
  • Przesyłamy wytyczne związane z przebudową strony lub nową wersją witryny – radzimy co zrobić, by strona od początku była przygotowana pod kątem SEO

Dobrze pozycjonowana strona internetowa wpływa na reputację firmy. Wielu użytkowników wciąż pomija widoczne w wyszukiwarce reklamy Google Ads (mimo ich dobrego spasowania z wyszukiwanym zapytaniem) i automatycznie przechodzi do wyników organicznych. Bycie na pierwszych miejscach jest zatem nie do przecenienia.

Pracowaliśmy dla m.in :

Wyborcza.pl

 

ToM-PaR

 

Dziennik Przedsiebiorcy